Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Frey Automobil preuzima Peugeot Hrvatska i Citroen Hrvatska

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) je odobrila koncentraciju kojom Frey Automobil stječe kontrolu nad poduzetnicima Peugeot Hrvatska i Citroen Hrvatska.

Preuzimanje Peugeota Hrvatska i Citroena Hrvatska dio je šire strategije širenja Walter Frey grupe na području istočne Europe (Mađarska i Slovenija). Riječ je holding koji je sa svojom prodajno servisnom mrežom za vozila robnih marki grupe Daimler, odnosno Mercedes i Smart grupe, prisutan u Hrvatskoj od 2013. godine.

Provedbom koncentracije Walter Frey grupa preuzima cjelokupno poslovanje Peugeot Hrvatska i Citroen Hrvatska. To podrazumijeva uvoz i prodaju novih motornih vozila marki Peugeot, Citroen i DS, kao i preuzimanje postojeće prodajno servisne mreže tih robnih marki, koja će i nakon provedbe koncentracije nastaviti poslovati u istoj strukturi, zasebno za Citroen i Peugeot vozila.

Koncentracija će imati utjecaj na tržišno natjecanje na tržištima prodaje novih motornih vozila (osobnih i lakih gospodarskih) te prodaje originalnih rezervnih dijelova i pružanja usluga popravka i održavanja motornih vozila.

Frey Automobil će provedbom koncentracije postati drugi tržišni takmac u segmentu ukupne prodaje novih osobnih vozila s udjelom od 10 do 15 posto, dok će u segmentu lakih gospodarskih vozila, s tržišnim udjelom koji se kreće između 30 i 40 posto, postati najznačajniji takmac. Na tržištu originalnih rezervnih dijelova te pružanja usluga popravka i održavanja neće doći do promjene strukture tržišta, budući da su ta tržišta određena konkretnom robnom markom i međusobno odvojena.

AZTN je koncentraciju odobrio na prvoj razini, budući da se iz podataka o strukturi tržišta iz prijave koncentracije, drugih podataka kojima Agencija raspolaže moglo zaključiti da nije riječ o koncentraciji koja bi mogla imati značajne učinke na tržišno natjecanje. Pritom je AZTN uzeo u obzir i rezultate obveznog testa tržišta čija je provedba propisana Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja.

Riječ je o zakonskoj obvezi AZTN-a da na svojim mrežnim stranicama objavi javni poziv svim zainteresiranima da dostave primjedbe i mišljenja na namjeru provedbe svake koncentracije. Na konkretnu koncentraciju, AZTN nije zaprimio nijednu primjedbu ili mišljenje.