Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Agencija istražila tržište prodaje aplikacija za sustav Android

Povodom novinskih članaka u kojima se navodilo kako su hrvatske softverske tvrtke prisiljene otvarati podružnice u inozemstvu ili tražiti vanjske partnere jer im poduzetnik Google ne dopušta da preko njegove trgovine aplikacija Google Play izravno prodaju svoje proizvode, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja istražila je tržište prodaje aplikacija za operativni sustav Android u Republici Hrvatskoj.

Agencija je u istraživanju utvrdila kako postupanje Googlea ne ukazuje na mogućnost povrede propisa o zaštiti tržišnog natjecanja.

Naime, poduzetnicima iz Republike Hrvatske Google trenutno ne omogućava prodaju aplikacija za Android putem Google Play platforme prvenstveno zbog toga što mu to nije isplativo zbog lokalnih troškova povezanih s omogućavanjem te usluge. Takav pristup hrvatskom tržištu nije izolirani slučaj, jer je Googleova poslovna politika vezana uz dostupnost Google Playa, trenutno ista u još 73  države svijeta.

Registraciju trgovaca iz pojedinih država na Google Play taj poduzetnik omogućava postupno, ovisno o isplativosti takvog poslovnog pothvata, a situaciju sličnu onoj u Republici Hrvatskoj prošle su i brojne druge države. Primjerice, od država iz Europske unije, Google je to u veljači 2015. omogućio poduzetnicima u Bugarskoj, Cipru, Estoniji, Latviji i Litvi, a poduzetnicima na Islandu, koji je izvan EU, tek u lipnju ove godine.

Uz to, da bi Google poduzetnicima u Hrvatskoj omogućio naplatnu prodaju aplikacija za Anrodid, mora posjedovati odobrenje za pružanje usluge platnog prometa u RH, a to je odobrenje Google zatražio i dobio u trećem kvartalu 2014.