Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

AZTN odobrio koncentraciju Antena FM-a i Obiteljskog radija

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je istraživanjem oblika vlasničkog povezivanja zagrebačkih poduzetnika Mega produkcija i Media dom s više poduzetnika i nakladnika medija, stekla saznanja da je tijekom 2014. poduzetnik Antena FM stekao 100 posto udjela u temeljnom kapitalu nakladnika Obiteljski radio.

Iako se takva promjena u kontroli smatra koncentracijom poduzetnika, njeni su sudionici propustili izvršiti obvezu prijave te transakcije AZTN-u pa ih je Agencija pozvala da podnesu prijavu koncentracije. Konačna prijava je zaprimljena u svibnju 2016.

Prema podacima iz prijave koncentracije i njezinim dopunama, kao i temeljem saznanja i podataka koje Agencija ima o konkretnim tržištima, vidljivo je da je osnovna djelatnost Antene FM pružanje usluga produkcije radijskog programa, a osnovne djelatnosti Obiteljskog radija su proizvodnja i emitiranje radijskog programa.

Utvrđeno je da koncentracija ima učinak na mjerodavnim tržištima djelatnosti radija i radijskog oglašavanja na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Prije provedbe koncentracije na tom je području bio prisutan isključivo Obiteljski radio, dok je Antena FM na njega ušla tek stjecanjem kontrole nad Obiteljskim radijom. Stoga provedbom koncentracije nije došlo do promjena u strukturi mjerodavnog tržišta.

Obiteljski radio je, s tržišnim udjelom između 15 i 20 posto, vodeći takmac na oba tržišta. Međutim, tržištima postoji značajan konkurentski pritisak, budući da na njima djeluje sedamnaest tržišnih takmaca, od kojih su najznačajniji HRT – Radio Sljeme, Radio 101 te Plavi radio, Radio Kaj i Enter Zagreb.

Agencija je pažljivom analizom svih činjenica i podataka ocijenila da provedba koncentracije nema značajan učinak na tržišno natjecanje. Takav zaključak potkrjepljuje i činjenica da na javni poziv za dostavljanje primjedbi i mišljenja na koncentraciju objavljen na mrežnim stranicama AZTN-a nije zaprimljen nijedan podnesak.

Međutim, s obzirom da je Antena FM provela koncentraciju bez prethodne ocjene Agencije, AZTN je pokrenuo postupak utvrđivanja uvjeta za izricanje upravno-kaznene mjere.