Komunikacija
AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.
M. Cerovac na obilježavanju 10 godina rada Komisije za konkurenciju RS
Mladen Cerovac, mag.iur, predsjednik Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja sudjelovao je na Danu konkurencije kojim je svečanom konferencijom i okruglim stolom obilježeno deset godina postojanja i rada Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije. Tema okruglog stola bila je uloga politike konkurencije i jačanja svijesti o njenom značaju i to iz perspektive institucija države, gospodarstva, sveučilišta, medija i šire javnosti.
Predsjednik VZTN-a je održao pozdravni govor u kojem je, prije svega, kolegama čestitao desetu godišnjicu rada, podsjetivši kako su tijela iz dvije države tijekom toga razdoblja intenzivno surađivala kako kroz neformalnu razmjenu iskustava između eksperata, tako i kroz susrete menadžmenta agencija. Ta je suradnja, 2013. godine, i formalizirana potpisivanjem posebnog sporazuma kojim su AZTN i KZK dogovorile stručnu suradnju i razmjenu iskustava i najbolje prakse u području zaštite konkurencije.
„Prateći rad mojih kolega iz KZK, ne samo kao jedan od čelnih ljudi hrvatske agencije, već, na što sam posebno ponosan, i kao ekspert koji je u okviru dvaju europskih projekata tehničke pomoći izravno sudjelovao u edukaciji stručnjaka KZK, mogu reći da se Komisija u proteklih deset godina izgradila u uspješno tijelo za zaštitu konkurencije koje donosi veoma kompleksne odluke, utemeljene na opsežnim pravnim i ekonomskim analizama“- istakao je Cerovac.
Osvrćući se proteklo razdoblje iz perspektive izgradnje institucija koje provode propise, ali i razvijaju kulturu tržišnog natjecanja, Cerovac je naglasio kako bi samo „oni koji se ne bave pravom konkurencije mogli pomisliti da je deset godina dugo razdoblje i da je više nego dovoljno za stvaranje odgovarajućeg pravnog i institucionalnog okvira. Međutim, nije baš tako“ – kaže Cerovac pozivajući se na osobno iskustvo osnivača i čelnog čovjeka hrvatske Agencije, koja je gotovo dvostruko ‘starija’ sestra KZK.
„Izgradnja odgovarajućeg pravnog i institucionalnog okvira za provedbu prava konkurencije na nacionalnoj razini tek je onaj prvi, možda i najlakši korak. Teži korak jest stvaranje kulture tržišnog natjecanja kod poduzetnika, ali i svijesti o prednostima koje tržišno natjecanje donosi potrošačima. I, danas nakon gotovo dvadesetogodišnjeg upornog i proaktivnog promicanja kulture tržišnog natjecanja u Hrvatskoj, ponekad nam se čini da se kamen koji smo mukotrpno dogurali gotovo do vrha brijega, opet zakotrljao nizbrdo. I dalje nas nedovoljno razumiju i dalje nemamo dovoljnih ljudskih i financijskih resursa. No, treba biti uporan“, poručio je Cerovac kolegama iz Komisije za konkurenciju.