Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

M. Cerovac na obilježavanju 10 godina rada Komisije za konkurenciju RS

Mladen Cerovac, mag.iur, predsjednik Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja sudjelovao je na Danu konkurencije kojim je svečanom konferencijom i okruglim stolom obilježeno deset godina postojanja i rada Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije.  Tema okruglog stola bila je uloga politike konkurencije i jačanja svijesti o njenom značaju i to iz perspektive institucija države, gospodarstva, sveučilišta, medija i šire javnosti.

Predsjednik VZTN-a je održao pozdravni govor u kojem je, prije svega, kolegama čestitao desetu godišnjicu rada, podsjetivši kako su tijela iz dvije države tijekom toga razdoblja intenzivno surađivala kako kroz neformalnu razmjenu iskustava između eksperata, tako i kroz susrete menadžmenta agencija. Ta je suradnja, 2013. godine, i formalizirana potpisivanjem posebnog sporazuma kojim su AZTN i KZK dogovorile stručnu suradnju i razmjenu iskustava i najbolje prakse u području zaštite konkurencije.

„Prateći rad mojih kolega iz KZK, ne samo kao jedan od čelnih ljudi hrvatske agencije, već, na što sam posebno ponosan, i kao ekspert koji je u okviru dvaju europskih projekata tehničke pomoći izravno sudjelovao u edukaciji stručnjaka KZK, mogu reći da se Komisija u proteklih deset godina izgradila u uspješno tijelo za zaštitu konkurencije koje donosi veoma kompleksne odluke, utemeljene na opsežnim pravnim i ekonomskim analizama“- istakao je Cerovac.

Osvrćući se proteklo razdoblje iz perspektive izgradnje institucija koje provode propise, ali i razvijaju kulturu tržišnog natjecanja, Cerovac je naglasio kako bi samo „oni koji se ne bave pravom konkurencije mogli pomisliti da je deset godina dugo razdoblje i da je više nego dovoljno za stvaranje odgovarajućeg pravnog i institucionalnog okvira. Međutim, nije baš tako“ – kaže Cerovac pozivajući se na osobno iskustvo osnivača i čelnog čovjeka hrvatske Agencije, koja je gotovo dvostruko ‘starija’ sestra KZK.

„Izgradnja odgovarajućeg pravnog i institucionalnog okvira za provedbu prava konkurencije na nacionalnoj razini tek je onaj prvi, možda i najlakši korak. Teži korak jest stvaranje kulture tržišnog natjecanja kod poduzetnika, ali i svijesti o prednostima koje tržišno natjecanje donosi potrošačima. I, danas nakon gotovo dvadesetogodišnjeg upornog i proaktivnog promicanja kulture tržišnog natjecanja u Hrvatskoj, ponekad nam se čini da se kamen koji smo mukotrpno dogurali gotovo do vrha brijega, opet zakotrljao nizbrdo. I dalje nas nedovoljno razumiju i dalje nemamo dovoljnih ljudskih i financijskih resursa. No, treba biti uporan“, poručio je Cerovac kolegama iz Komisije za konkurenciju.