Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Nakladnicima elektroničkih medija sankcije zbog neprijavljivanja koncentracija

Simbolične upravno-kaznene mjere u iznosu od 10.000 kuna izrečene su poduzetnicima Totalni radio, Zagreb, Expres radio, Zagreb, NCP-remontno brodogradilište Šibenik te poduzetniku Radio Trsat

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je u proteklom razdoblju provela nekoliko postupaka radi utvrđivanja uvjeta za izricanje upravno-kaznene mjere poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti na tržištu elektroničkih medija, a koji su u zakonskom roku propustili Agenciji na ocjenu podnijeti prijave koncentracija u medijima te su ih proveli bez odluke AZTN-a.

Riječ je o postupcima koje je Agencija vodila po službenoj dužnosti budući da propuštanje  prijave koncentracije i njezina provedba bez odluke AZTN-a o dopuštenosti, predstavlja lakšu povredu Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.

Stoga su simbolične upravno-kaznene mjere u iznosu od 10.000 kuna izrečene poduzetnicima Totalni radio, Zagreb, Expres radio, Zagreb, NCP-Nautički centar Prgin – remontno brodogradilište Šibenik te poduzetniku Radio Trsat.

Svrha kažnjavanja u ovim slučajevima je odvraćanje poduzetnika od ponavljanja povrede, ali i odvraćanje drugih poduzetnika od kršenja odredaba ZZTN-a vezano uz prijave koncentracija kao i povećanje svijesti poduzetnika o potrebi poštivanja prisilnih propisa.

Naime, unatoč javnim pozivima Agencije poduzetnicima iz područja medija i elektroničkih medija u kojima ih je u više navrata podsjećala kako medijske koncentracije podliježu obvezi prijave neovisno od ekonomskog praga njihove veličine, trend propuštanja prijava je nastavljen, pa je Agencija u 2014. zbog propuštanja prijave koncentracija otvorila sedam postupaka za izricanje upravno-kaznenih mjera nakladnicima iz područja medija.

Agencija stoga ponovno naglašava kako tržište medija predstavlja izuzetak od općeg pravila obveze prijave koncentracije Agenciji na ocjenu, prema kojem toj obvezi podliježu samo one koncentracije čiji sudionici, prema kriteriju ostvarenog prihoda, prelaze zakonom utvrđeni prag ekonomske veličine. Nakladnici medija Agenciji dužni su prijaviti sve koncentracije neovisno od ekonomskog praga njihove veličine.

Prijava koncentracije u području medija i elektroničkih medija podnosi se Agenciji sukladno člancima 19. i 20. ZZTN-a, članku 36. Zakona o medijima, članku 65. stavku 1. Zakona o elektroničkim medijima i odredbama Uredbe o načinu prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija poduzetnika.

Obrazac za prijavu koncentracije na ocjenu Agenciji, kao i osnovne informacije vezane uz prijavu koncentracije u smislu odredbi ZZTN-a, dostupni su na službenim mrežnim stranicama Agencije www.aztn.hr, pod  rubrikom Prijava koncentracija.