Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Odobrena koncentracija Časnika Finance iz Ljubljane i Business Media Croatie Zagreb

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dopustila je provedbu koncentracije poduzetnika Časnik Finance iz Ljubljane i Business Media Croatia (BMC) iz Zagreba.

Riječ je o poduzetnicima koji djeluju na tržištima naklade business-to-business časopisa te oglašavanja u takvim časopisima u Sloveniji i Hrvatskoj.

Osnovna djelatnost Časnik Financa je izdavačka djelatnost i organiziranje stručnih seminara, konferencija i radionica. Riječ je o poduzetniku u vlasništvu švedskog Bonnier Business Press AB.

BMC je novinski nakladnik časopisa koji su namijenjeni stručnjacima iz pojedinih gospodarskih područja, ako što su Mineral, TehnoEko, Restaurant & Hotel, Pharmabiz te Kamion & Bus. Svi spomenuti časopisi su dvomjesečnici koji se izravno distribuiraju ciljanoj publici, iz iznimku časopisa Kamion&Bus koji se prodaje i na kioscima. BMC također organizira stručne konferencije, sajmove i radionice povezane s područjima obuhvaćenim stručnim tiskovinama koje izdaje. Većinu prihoda ostvaruje do izdavačke djelatnosti.

BCM je u vlasništvu Nenada Žuneca, koji je ujedno i vlasnik poduzetnika Business Media iz Ljubljane i Trans Digitala iz Zagreba. Business Media iz Ljubljane dio je transakcije u kojoj Časnik Finance stječe kontrolu nad BCM-om, dok Trans Digital neće biti obuhvaćen tom koncentracijom.

Analiza podataka iz prijave te iz ostalih dostupnih izvora kao i podataka kojima raspolaže AZTN, pokazala je kako BCM na tržištu prodane naklade stručnih poslovnih časopisa u Hrvatskoj i na tržištu oglašavanja u tim časopisima ostvaruje tržišni udjel manji od pet posto, dok njegovi tržišni takmaci – RriF-plus i Lider-Media ostvaruju višestruko veće udjele koji se kreću između 10 i 20 posto.

Slijedom toga ocijenjeno je da nije riječ o koncentraciji koja bi mogla imati negativan učinak na tržišno natjecanje budući da njenom provedbom sudionici koncentracije ne stječu vladajući položaj na mjerodavnim tržištima. Pritom je uzeta u obzir i činjenica da na javni poziv AZTN-a na dostavljanja mišljenja i primjedbi na koncentraciju, Agencija nije zaprimila nijedno očitovanje konkurenata ili drugih dionika.