Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Odobrena koncentracija između ARH CEE i Studenac

Koncentracija će prvenstveno imati učinak na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na područjima Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Zadarske, Šibensko-kninske i Ličko-senjske županije na teritoriju Republike Hrvatske.

U predmetnom slučaju riječ je o namjeri provedbe koncentracije koja nastaje stjecanjem izravne kontrole poduzetnika ARH CEE nad poduzetnikom Studenac. Poduzetnik ARH CEE osnovan je kao društvo posebne namjene za potrebe stjecanja ciljnog poduzetnika Studenac, kao dio grupe poduzetnika pod kontrolom investicijskih fondova koji u konačnici čine El grupu, koja između ostalog, pruža usluge ulaganja u temeljni kapital i vlasničke instrumente kroz široki raspon mogućnosti ulaganja rizičnog kapitala u poduzetnike koji imaju potencijala za uvećavanjem svoje vrijednosti.

Na mjerodavnom tržištu djeluje Studenac, dok će stjecatelj ARH CEE provedbom predmetne koncentracije ući na navedeno tržište, stoga nakon provedbe koncentracije neće doći do promjene u njegov strukturi.

Studenac na mjerodavnom tržištu u 2017. ostvaruje tržišni udjel ovisno  o pojedinoj županiji od [0-5]% do [10-20]%. Najznačajniji konkurenti su mu Konzum, Tommy, Plodine i Lidl te drugi regionalno prisutni trgovci na malo. Promatrano na razini cjelokupnog teritorija Republike Hrvatske, Studenac ostvaruje [0-5]% tržišnog udjela.

Tržište trgovine na malo mješovitom robom, pretežno, hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo općenito promatrajući je dinamično, sa tendencijom rasta, a obilježava ga velik broj takmaca, prisutnih nacionalno, regionalno te lokalno. Navedeno potvrđuje i podnositelj prijave, navodeći kako zbog očekivanog rasta tržišta te kontinuiranog rasta modernih maloprodajnih lanaca, smatra da postoji prilika za povećanjem vlastite maloprodajne mreže Studenca.

Uzimajući u obzir utvrđene strukture tržišta te tržišnu snagu i udjele sudionika koncentracije na mjerodavnim tržištima, Agencija je ocijenila kako predmetna koncentracija neće imati negativan učinak na tržišno natjecanje, budući da se njenom provedbom ne stvara novi niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije na tržištu.