Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Uvjeti natječaja za zakup prostora Muzičke akademije u Zagrebu su prekomjerni

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dala je Gradu Zagrebu mišljenje na Javni natječaj za davanje u zakup poslovnih prostora, garaža i garažnih mjesta, prikupljanjem pisanih ponuda. Povod mišljenju je bio podnesak poduzetnika u kojem se navodi kako Grad Zagreb navedenim Javnim natječajem daje u zakup poslovni prostor u prizemlju zgrade Muzičke akademije u Zagrebu. Od natjecatelja se, između ostalog, traži dokaz da obavlja ugostiteljsku djelatnost (vrsta slastičarnice) najmanje 20 godina te da ima cjenik proizvoda primjeren studentima visokoškolske ustanove koji, uz to, mora sadržavati barem dva patentirana proizvoda.

Pravnu analizu relevantnih točaka Javnog natječaja i zaprimljenog očitovanja Grada Zagreba Agencija je provela isključivo s aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja, ne ulazeći u ovlasti Grada Zagreba da kao jedinica lokalne samouprave temeljem posebnih propisa uređuje način i uvjete javnog natječaja za davanje u zakup poslovnih prostora koji su u njegovom vlasništvu te uopće ne dovodeći u pitanje važnost i značenje prostora koji se nalazi u sklopu Muzičke akademije.

Agencija je mišljenja da propisani uvjeti Javnog natječaja izvjesno predstavljaju prekomjerne uvjete za većinu potencijalnih natjecatelja – poduzetnika te da takvi uvjeti natječaja ne bi osigurali svrhu natječaja, a to su visok standard i kontinuitet buduće usluge.

Naime, previše otegotni uvjeti koje bi mogli zadovoljiti jedan ili izuzetno mali broj poduzetnika protivni su samoj svrsi objavljivanja javnog natječaja. U tom smislu, preporuka je Agencije da se uvjeti Javnog natječaja odrede na način koji će osigurati kvalitetu proizvoda i usluge, a da istovremeno ne predstavljaju prekomjerno opterećenje za poduzetnike. Drugim riječima, predlaže se određivanje uvjeta natječaja, primjerice, kroz dobar poslovni ugled, prepoznatljivost proizvoda i usluge, profesionalne usluge poduzetnika, tradicije i raznovrsnosti ponude i slično.

Dodatno, imajući u vidu kako je u konkretnom slučaju riječ o slastičarskoj djelatnosti, može se zaključiti kako u pravilu nije uobičajeno i presudno da slastičari u svom redovnom poslovanju zaštićuju proizvode kao izume niti da raspolažu značajnim financijskim sredstvima za njihovu registraciju.

Stoga i određivanje uvjeta natječaja na način da cjenik usluga mora sadržavati barem dva patentirana proizvoda može predstavljati prekomjeran uvjet natječaja.