Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Održan „Dan tržišnog natjecanja“ – međunarodni stručnjaci raspravljali o novim izazovima tržišnog natjecanja u digitalnom okruženju

U organizaciji Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) danas je u Zagrebu, u hotelu Dubrovnik, održana Međunarodna konferencija – Dan tržišnog natjecanja, koja je okupila više od 150 sudionika iz Hrvatske i inozemstva, predstavnike institucija Europske unije, nacionalnih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja, akademske zajednice i poslovnog sektora.

Glavne teme konferencije bile su novi trendovi u ocjeni koncentracija poduzetnika te usklađenost poslovanja s propisima o tržišnom natjecanju u digitalnom okruženju.

U uvodnom izlaganju Ori Schwartz, voditelj Sektora za tržišno natjecanje pri OECD-u, iznio je pregled ključnih pitanja s kojima se suočavaju regulatorna tijela u eri brzih tržišnih promjena. Istaknuo je važnost promicanja ciljeva i načela Akta o digitalnim tržištima (DMA) i u manjim državama članicama te među manjim platformama, naglasivši da razlike u veličini tržišta zahtijevaju snažnije povezivanje i suradnju svih dionika radi uspješne provedbe ovog propisa u praksi.

Predsjednica Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, dr. sc. Mirta Kapural, govoreći o suvremenim gospodarskim okolnostima, upozorila je da globalna geopolitička kretanja, digitalna tranzicija i održivost snažno utječu na tržišno natjecanje. „Zbog toga je nužno da se regulator i zakonodavni okvir neprestano prilagođavaju tim promjenama“, istaknula je.

Tijekom dva stručna panela, sudionici iz Europske komisije, portugalske, rumunjske, austrijske i slovenske agencije za tržišno natjecanje te predstavnici domaćih regulatornih tijela i gospodarstva, razgovarali su o novim trendovima u ocjeni koncentracija poduzetnika te o izazovima i mogućnostima koje donosi digitalna transformacija tržišta.

Na prvom panelu istaknuto je kako je cilj politike tržišnog natjecanja osiguravanje uvjeta u kojima poduzetnici, kroz inovacije i učinkovito poslovanje, mogu na zakonit i održiv način jačati svoju konkurentnost i širiti se na međunarodnim tržištima. Raspravljalo se i o mogućnosti dopune postojećih prihodovnih pragova kriterijima tržišnog udjela, radi pravovremenog prepoznavanja koncentracija koje bi mogle ograničiti tržišno natjecanje, osobito u digitalnom sektoru.

Drugi panel bio je posvećen tržišnom natjecanju u digitalnom okruženju, uz naglasak na potrebu daljnjeg pojednostavljenja i usklađivanja regulatornog okvira na razini Europske unije. Sudionici su istaknuli da učinkovita primjena pravila tržišnog natjecanja u digitalnom dobu zahtijeva sinergiju prava, ekonomije i tehnologije te razvoj naprednih analitičkih alata, uključujući i rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji, kako bi se osiguralo transparentno, predvidivo i inovacijama poticajno tržišno okruženje.