Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

Odluka Grada Splita o taksi prijevozu smanjuje tržišno natjecanje

Povod je bio podnesak suvlasnika zajedničkog obrta „K.N.B. Mobile“ Split, u kojem se navodi kako je Grad Split novom Odlukom o autotaksi prijevozu propisao da se jednom autotaksi prijevozniku može izdati samo jedna dozvola za jedno vozilo. Prema ranije važećoj Odluci jednom prijevozniku je bilo omogućeno korištenje deset dozvola pa podnositelji inicijative smatraju da je riječ o narušavanju tržišnog natjecanja.

AZTN je od Grada Splita zatražio dodatno pojašnjenje razloga za izmjenu Odluke, a on u obrazloženju navodi da je izmjena postupka i kriterija davanja dozvola za autotaksi djelatnost rezultat inicijative udruženja taksi vozača Grada Splita s ciljem da se obavljanje autotaksi prijevoza osigura što većem broju prijevoznika. Uz to, Grad Split je naveo kako je udruženje taksi vozača posebno tražilo zaštitu obrtnika u odnosu na trgovačka društva koja autotaksi prijevoz obavljaju s većim kapacitetima voznog parka, što u znatnijoj mjeri smanjuje mogućnost rada autotaksi prijevoznika u statusu obrtnika.

Ne ulazeći u ovlasti Grada Splita da kao jedinica lokalne samouprave temeljem posebnih propisa uređuje način i uvjete obavljanja autotaksi prijevoza na svom području, AZTN je u mišljenju ukazao da odredbe Odluke ne bi smjele posebno štiti pojedinu kategoriju poduzetnika (autotaksi prijevoznika) prema kriteriju njihovog pravnog statusa. Stoga bi Odluka trebala omogućiti jednak pristup i sudjelovanje svim poduzetnicima na tržištu, s ciljem da se međusobno natječu cijenom i kvalitetom usluge.

Također, AZTN je ukazao kako smanjivanje broja dozvola s deset na jednu (jedno vozilo – jedna dozvola) izvjesno utječe na smanjeni stupanj tržišnog natjecanja u odnosu na poduzetnike koji su ranije važećom Odlukom imali veći broj dozvola te su na taj način bili u mogućnosti obavljati uslugu u većem opsegu.

Stoga je Agencija predložila Gradu Splitu da razmotri mogućnost dodjele većeg broja dozvola pojedinom autotaksi prijevozniku kako bi se osiguralo tržišno natjecanje među njima, što građanima, kojima je ta usluga i namijenjena, donosi prednosti u obliku niže cijene, većeg izbora i kvalitete usluge.