Komunikacija

AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.

Natrag na listu

AZTN odobrio koncentraciju poduzetnika, kojom Studenac stječe izravnu kontrolu nad Sonikom

Provedba koncentracije imat će učinak na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, uglavnom na područjima Zadarske i Ličko-senjske županije. Naime, na području tih županija doći će do preklapanja aktivnosti Studenca i Sonika, budući da oba sudionika koncentracije imaju prodavaonice na tim područjima. Konkretno, Sonik na tom području ima ukupno 88 prodavaonica.

Provedbom koncentracije, Studenac će na području Zadarske županije ostvarivati tržišni udjel od 10 do 20 posto. Time će, prema kriteriju ukupno ostvarenog prihoda u 2018. godini, Studenac na tom tržištu zauzeti 3. mjesto u poretku tržišnih takmaca, nakon Konzuma i Tommyja, dok će Plodine zauzeti 4. mjesto.

Međutim, za razliku od svojih najznačajnijih konkurenata, Studenac i Sonik raspolažu s prodajnim mjestima manjeg formata, tzv. kvartovskim prodavaonicama i supermarketima prodajne površine do 400 m² te su regionalno orijentirani. Stoga ne čudi da Studenac, zbog sličnog tipa prodajnih mjesta, svojim najznačajnijim konkurentom na tom području smatra poduzetnika Bakmaz.

Na razini Republike Hrvatske, Studenac će se s tržišnim udjelom između 5 i 10 posto zadržati na 6. mjestu u poretku tržišnih takmaca.

Provedbom koncentracije, Studenac jača konkurentski pritisak na vodeće tržišne takmace kako na područjima promatranih županija, tako i na nacionalnoj razini.